Gcf Mariarosens Årsmöte 2016

2016-03-11

Det var 23 medlemmar samlade på Kunskapsskolan i Västerås för Årsmötet.

Årsmötet leddes av Stig Hemström som enhälligt valdes av föreningens medlemmar och Helena Ahlbom, sekreterare i föreningen, valdes också enhälligt till sekreterare på årsmötet.

I år hade vi inga större förändringar i styrelsen, ekonomin ser fortfarande mycket bra ut och vi beslutade att vi skulle satsa litet mer på aktiviteter under hösten. Efter årsmötet kom Niels Schulze-Stahl, i stället för Kaj Wedenberg som blivit sjuk. Han tillsammans med vår kurator Marita Eriksson och Kontaktsjuksköterskan Susanne Skarps berättade om hur läget varit under 2015, att från år till år skiljer det sig hur många som drabbas av gyncancer, men att totalt sett är läget tyvärr oförändrat, många kvinnor får varje år detta dystra besked.

Han berättade också litet om de vårdplaner som nu är på gång gäller och mest intressanta område för oss är att äggstockscancer är med i de vårdplaner som ska starta i april. Susanne berättade litet om hur det fungerar med kontaktsjuksköterskorna och tillsammans svarade de tre på de frågor som medlemmarna ställde.

Efter mötet bjöds på kaffe, thé, läsk och smörgåstårta och det sorlade friskt i Kunskapsskolans cafeteria. Vi riktar ett speciellt tack till Erika Lundgren som lät oss ha årsmötet i denna skolas fina lokaler och Erika avtackades med rosa rosor, även Niels fick en rosa ros, det var ju trots allt Kvinnodagen, 8 mars!

Foto: Ulla Samuelsson & Kerstin Hemström